Followers

Friday, 15 June 2012

KALAU SEMUA GUNA DUIT SYILING

CAHAYA REMBULAN MENYINARI MALAM,
RASA CERIA TAMBAH MENGASYIKKAN,
LAFAZ BISMILAH PEMBUKA KALAM,
SALAM SEJAHTERA SAYA UCAPKAN.


TAHUKAH anda sekarang ini ramai x hargai duit syiling, ada yang main lempar je, ada pulak bila dapat duit syiling terus cakap,keep the chance. duit syiling nie laku time nk g tandas je. kesian duit syiling. kalaulah semua pakai duit syiling mesti...


1-SEMUA BERSHOOPING BAWAK DUIT SYILING BERGUNI-GUNI.

2-POKET SELUAL KENA BUAT DARI BESI...KALAU X SELALU KOYAK.

3-TAKDE LAGI ORANARG NAK SIMPAN DUIT BAWAH BANTAL. KALAU BERTIMBUM MACAM MANA NAK TIDOW.

4-MESIN ATM PLAK BLEH JADI MACAM MESIN BELI AIR TIN LAH JAWABNYA.

5-PEROMPAK PULAK AKAN PK LAPAN BELAS KALI NAK ROMPAK ORANG ATAU BANK.

6-TAK BOLEH NAK MENYOROK KERANA DARI JAUH LAGI UDAH DENGAR BUNYI DUIT SYILING.

KITA MINTAK...TAPI KITA...

ASSALAMUALAIKUM...kita sebagai hamba Allah kenalah rajin minta sesuatu darinya. sama macam kerja jugak, kalau xmintak xdapat.sebelum dapat kerja bukan main lagi janji macam2. bila dah dapat jangan pulak buat main2. jadi kalau dah dapat apa yang dimintak tuu jangan pulak lupa...siapa yang bagi...kenapa pulak dia bagi?Wallahua'lam....


1-kita mintak diberi iman, tapi kita tak jaga iman yang diberi.

2-kita mintak dimurahkan rezeki, tapi darimana datangnya kita x peduli.

3-kita mintak pasangan baik budi pekerti, dah dapat x pulak kita hargai.

4-kita minta itu dan ini, tapi satu sen pun kita x bagi.

5-kita mintak dipanjangkan usia, makin tua makin hanyut lah pulak kita.

6-kita mintak dijauhkan malapetaka, tapi kita sendiri yang carik bala.


RENUNG-RENUNGKAN LAH WAHAI SAHABATKU......

Sunday, 10 June 2012

PAGI YANG INDAH

Assalamualaikum dan selamat pagi.........
Pada pagi yan indah ini, aku berasa amat bahagia dan nyaman sekali dengan udara dan embun pagi yang menyejukkan. Kesegaran tubuh badanku membuatkan aku lagi bersemangat untuk menjalani kerja rutin harianku. aku melihat kawan-kawnku masih indah dibuaian mimpi masing-masing. tapi yang paling aku suka pada pagi ini ialah bunyian burung yang berkicauan di pohon-pohon yang rendan di tepi bilikku. pada pagi ini juga aku memanjatkan kesyukuran kepada Allah S.W.T kerana memberikan aku kesihatan tubuh badan supaya aku mengerjakan perbuatan yang disuruh olehnya dan meninggalkan perbuatan yang dilarangnya. aku juga amat bahagia sekali kerana dapat mengulang kaji pelajaran dengan tenang dan baik. akhir kata dari saya selamat belajar dan semoga berjaya dalam peperiksaan ini...dengarlah serangkap pantun dari saya,

hantu jerangkung nampak gigi,

assalamualaikum hai jumpe lagi.